Home / Projecten / Vers

VERS - Campagne concept

Bekijk de project visualisatie
Project: 2021 / 2022
Introductie
In het derde schooljaar zijn wij in groepsverband aan de slag gegaan met het bedenken en opzetten van een concept. Dit concept moest een maatschappelijk probleem oplossen. Als groep hebben wij ervoor gekozen om gezond eten centraal te stellen. Dit willen wij uiteindelijk bereiken door gepersonaliseerde Urban Farms te lanceren zodat mensen in hun eigen huis groentes en kruiden kunnen verbouwen. De unique selling point binnen dit concept is dat de Urban Farm kits in elke ruimte zullen passen.

Gekoppeld aan dit concept hebben wij ook een campagne opgezet met een tijdlijn. In deze campagne willen wij in zes maanden tijd ons concept op de markt brengen, de doelgroep geïnteresseerd laten raken en aan zetten tot gedragsverandering. Verschillende uitingen zijn hieronder te zien.
Identiteit en uitstraling
Om de campagne op te zetten hebben wij onderzoek gedaan naar de verschillende locaties binnen Nederland. Uiteindelijk hebben wij gekozen voor de studentenstad Arnhem, omdat hierin studenten, jonge families en ouderen wonen die wij kunnen aan spreken. Wij als groep hebben zelf ook erg veel affiniteit met Arnhem en kennen wij de stad er goed. Hier hebben wij direct een voordeel om de lokale burgers op de juiste manier aan te spreken. Een ander voordeel is dat Arnhem zich al erg veel bezig houd met verduurzaming en vergroening. Zo hebben zij een subsidie regeling opgesteld genaamd: De Eetbare Stad. Hier willen wij als groep op in spelen en gebruik van maken.

De campagne hebben wij tot leven gebracht door hieraan een eigen huisstijl te koppelen die wij als groep hebben opgezet. Hierin komen de kernwoorden: uniek, speels, gezond, opvallend en samenkomend altijd sterk terug.

Kleurgebruik

Uit onderzoek hebben wij verschillende kleurencombinaties bekeken. Uiteindelijk is er gekozen voor het kleurenpalet hiernaast omdat het de juiste sfeer samenvat die wij in de campagne naar de doelgroep willen uitstralen. Dit omvat namelijk de kernwaarden: uniek, speels, gezond, opvallend en samenkomend.

Spanish Orange

Straw

Pistachio

Ivory

Gunmetal

Heading

Font: Koara bold

Subheading

Font: Montserrat semi-bold

Content

Font: Montserrat regular