Home / Projecten / De REISPLANNER

dE rEISPLANNER

Bekijk het prototype
Project: 2021
Introductie
In het tweede schooljaar kregen wij  de opdracht om aan de hand van een casus een website te ontwerpen in negen weken. De gekozen casus klinkt als volgt:

"Op een makkelijke manier de snelste reis plannen waarbij er in de reis- en routeplanner ook voor delen van het traject gebruik gemaakt kan worden van eigen fiets én huurfiets naast het openbaar vervoer (bus/trein/tram). Reiziger moet de planner dus voor de hele reis van deur tot deur kunnen gebruiken".

De branding hield het volgende in: moodboard, website design en prototype.
Identiteit en uitstraling
Er is geen leeftijdsgrens opgenomen als doelgroep, omdat De Reisplanner kan worden gebruikt door alle leeftijden. De identiteit en functionaliteit van de De Reisplanner is hierop afgestemd.

Om de branding leven te geven is er gekozen voor drie primaire en vier secundaire kleuren, deze gekozen kleuren complimenteren elkaar. De primaire kleuren zijn koeler dan de secundaire kleuren om een rustig beeld uit te stralen. Het doel van de kleuren is om een stijlvol, maar energierijk gevoel uit te stralen.

Het lettertype dat wordt gebruikt is een custom font, dit houd in dat hij niet in de Google database staat. Er is gekozen voor dit specifieke lettertype omdat het een moderne maar jeugdige aanpak is die past bij de identiteit binnen De Reisplanner.

Grafische iconen worden veel gebruikt op de website De Reisplanner, deze iconen worden ingezet om teksten op visuele manier aan te sterken.

Kleurgebruik

De kleuren complementeren elkaar, omdat er een palet is gekozen van zowel koele als warme tinten. De warme kleuren dienen als accentkleur om call-to-actions te laten opvallen.

Light sky

Night sky

Cyber yellow

Orange yellow

Orange red crayola

English vermillion

Jet

Wit

Heading

Font: Geomanist Medium

Subheading

Font: Geomanist Light

Content

Font: Geomanist Regular