Home / Projecten / Opti-cool

Opti-cool aircosystemen

Bezoek de website
Project: 2017 / 2020
Introductie
Opti-Cool is gespecialiseerd in installatie en onderhoud van aircosystemen. In totaal hebben zij vijf verschillende merken die zij huis aan huis plaatsten. Door deze service hebben zij dan ook veel sociaal contact met de klant.

De brief was om een rebranding op te zetten voor het bedrijf. Het doel is om alle middelen en media tot één huisstijl te gieten en hier een geheel van te maken.

De rebranding hield het volgende in: logo, visitekaartjes en advertenties. Uiteindelijk kwamen hier meer flyers, brochures, advertenties en bus bestickering bij.
Identiteit en uitstraling
Het was een prioriteit om de identiteit van Opti-cool hetzelfde te houden. Ik heb de rebranding in nauw overleg met mijn opdrachtgever uitgevoerd.

Om de service van het bedrijf als unique selling point neer te zetten hebben wij ervoor gekozen om de vormgeving van het bedrijf vriendelijk en speels te houden. Er word gebruikt van zachte kleuren, iconen en een ijsbeer als mascotte.

Kleurgebruik

De blauwe, zachte kleuren vanuit de oude huisstijl werden behouden, doordat deze de koele lucht van aircosystemen weergeeft. Hiernaast werden neutrale kleuren gebruikt om de blauwe kleuren de overhand te geven.

Verdigriss

Virdian green

Zwart

Wit

Heading

Font: Geomanist Medium

Subheading

Font: Geomanist Light

Content

Font: Geomanist Regular